Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak didakticky pracovat s filmem ve výuce psychologie na SŠ
MICHL EGRIOVÁ, Simona
Tato diplomová práce se zabývá tématem, jak didakticky pracovat s filmem ve výuce psychologie na střední škole. Práce je členěna na teoretickou část, která se zabývá teoretickými východisky výuky psychologie na střední škole u nás a v zahraničí, filmem jako didaktickým nástrojem pro výuku psychologie a vybranými duševními poruchami a duševními nemocemi. Cílem empirické části je vytvořit konkrétní metodiku pro výuku psychologie na střední škole s využitím filmu jako didaktického nástroje na téma disociativní porucha identity, bipolární afektivní porucha a schizofrenie. V této části jsou vytvořeny přípravy třech vyučovacích jednotek. V každé vyučovací hodině bylo odučeno jedno téma. Pro zmapování toho, co studenti již vědí o tématu je vytvořen dotazník ke zjištění prekonceptů z oboru psychologie. Dotazník byl studentům rozdán k vyplnění před vyučováním a po vyučování, jejichž odpovědi byly následně vyhodnoceny a porovnány. Pomocí deskriptivní statistiky bylo zjištěno, že všichni studenti (N=59) si u otázky typu "B" vedli na konci vyučování v odpovědích lépe, než u otázky typu "A". U otázky typu "B" došlo k celkovému zlepšení v odpovědích z 59,3 % (N=35) na začátku vyučování na 93,2 % (N=55) na konci vyučování. V případě otázky typu "A" se úspěšnost v odpovědích ze 74,6 % (N=44) před vyučováním zhoršila na 69,5 % (N=41) po vyučování. V empirické části je proto navržena alterace výuky pro všechny tři témata.
Analýza zkušenosti osob s bipolární afektivní poruchou
Dally, Andrea ; Onder, Jakub (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Rigorózní práce si klade za cíl zvýšit transparentnost a důvěryhodnost zjištěných poznatků ve stejnojmenné diplomové práci. V diplomové práci byl prostřednictvím metody zakotvené teorie zmapován proces učení se žít s bipolární afektivní poruchou. V původní práci absentovala transparentnost procesu zpracování dat, díky čemuž nebyly zjištěné poznatky dostatečně validní. Dalším cílem této práce je popis metodologie klinické studie AKTIBIPO400, které se účastní aktéři diplomové práce pro hodnocení možného vlivu studie na výsledky diplomové práce. Teoretická část původní práce zůstala zcela zachována, pojednává o historickém i současném přístupu k bipolární afektivní poruše, jejím klinickém obrazu a možnostech léčby. Upravena byla empirická část diplomové práce, kde je podrobně prezentován postup při zpracování dat. Konkrétně práce nově obsahuje popis vlastní sebereflexe během analýzy dat, využití počítačového softwaru Altas.ti a jednotlivé kroky zpracování dat (konceptualizace údaje, kategorizace údaje a konstrukce teorie). Součástí úprav je také nová příloha, která prezentuje ukázky jednotlivých fází analýzy. Další změna se týká podrobnějšího popisu respondentů, přesněji jejich účasti v klinické studii AKTIBIPO400, jejímž zadavatelem je tele-medicínský start-up Mindpax s.r.o. V diplomové nebylo...
Analýza zkušenosti osob s bipolární afektivní poruchou
Dally, Andrea ; Onder, Jakub (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá mapováním charakteristických rysů ve zkušenosti osob s bipolární afektivní poruchou. Volba tohoto tématu vychází z důvodu nedostatku výzkumů zabývající se zkušeností osob s bipolární afektivní poruchou v českém prostředí. Cílem práce je hlubší porozumění života osob s tímto onemocněním. Teoretická část diplomové práce se zabývá popisem historického i současného pojetí bipolární afektivní poruchy, včetně tzv. bipolárního spektra. Tato část následně představuje možnosti léčby nemoci a také komorbidity, které jsou často součástí klinického obrazu nemoci. Cílem teoretické části je uvést čtenáře do problematiky bipolární afektivní poruchy, které mu umožní lépe porozumět zkušenosti aktérů empirické části. V rámci sběru dat byly realizovány semistrukturované rozhovory se šesti respondenty. Pro zpracování dat byla zvolena metoda zakotvené teorie a pro účely kódování byl využit software Atlas.ti. Výsledkem analýzy dat vznikl proces učení se žít s bipolární afektivní poruchou. Proces učení se žít s bipolární afektivní poruchou je aktivní proces, který slouží k hlubšímu porozumění nemoci a zisku dovedností zmírňující její projevy. Na počátku procesu učení stojí kategorie motivací, které určují směr procesu učení. Poté následuje výběr druhu učení, který má své specifické zdroje zisku...
Terénní sociální práce v organizaci Fokus - zkušenosti se zapojením peer pracovníka
Matuchová, Anna ; Cimrmannová, Tereza (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na realizaci přehledové studie o problematice o zapojování peer konzultantů do odborné práce s lidmi s duševním onemocněním. Dalším cílem bylo vymezit klíčové pojmy a deskripce základních možností sociální práce s cílovou skupinou. Empirická část této práce je zaměřená na konkrétní zkušenosti organizace Fokus se zapojením peer pracovníka pomocí strukturovaných rozhovorů, případových prací, sborníků a praktických zkušeností získaných skrze práci v organizaci Fokus.
Strategie zvládání bipolární afektivní poruchy
ŠMÍDOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se snaží o podrobnější a hlubší prozkoumání copingu u bipolární afektivní poruchy prvního typu (BAP I). Teoretická část se věnuje dosavadním poznatkům v oblasti bipolární afektivní poruchy, copingu obecně a následně i specifik copingu u bipolární afektivní poruchy. Praktická část se pak prostřednictvím kvalitativního výzkumu snaží zachytit zdroje stresu a konkrétní copingové strategie užívané jedinci s BAP I v manické a depresivní fázi. Výzkumný soubor je tvořen čtyřmi jedinci, kteří trpí bipolární afektivní poruchou prvního typ (BAP I). Tito jedinci u sebe vnímají proměnlivost intenzity stresu v závislosti na střídání depresivní a manické fáze. Dále se u nich během jednotlivých symptomatických fází daného onemocnění vyskytují maladaptivní copingové strategie oproti adaptivním. Práce také předkládá přístup jedinců s bipolární afektivní poruchou k léčbě daného onemocnění a proces vyrovnávání se s danou diagnózou.
Farmakoterapie poruch nálady
Rambousková, Jana ; Hrdina, Radomír (vedoucí práce) ; Tilšer, Ivan (oponent)
Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmakologie a toxikologie Studentka: Jana Rambousková Školitel: Prof. MUDr. Radomír Hrdina, CSc. Název diplomové práce: Farmakoterapie poruch nálady Tato diplomová práce se zabývá charakteristikou poruch nálady, zaměřuje se zejména na depresivní onemocnění. Představuje rozdělení poruch nálady podle klasifikace MKN-10. Diplomová práce uvádí patofyziologii depresivních onemocnění, jejich příčiny, projevy a průběh. Rozebírá výběr farmakoterapie u depresivních onemocnění a u bipolární afektivní poruchy. Popisuje jednotlivé skupiny antidepresiv a látek používaných v léčbě bipolární afektivní poruchy. Analyzuje jejich mechanismus účinku, indikace, kontraindikace a nežádoucí účinky. Na závěr diplomová práce zmiňuje i další použití antidepresiv v nepsychiatrických indikacích.
Aplikace psychofyziologických metod ve výzkumu bipolární afektivní poruchy
Jindrová, Miroslava ; Telenský, Petr (vedoucí práce) ; Buchtová, Helena (oponent)
Psychofyziologický výzkum bipolární poruchy odhaluje fyziologické koreláty jednotlivých epizod poruchy. Neurozobrazovací metody přináší poznatky o abnormální aktivitě kortikolimbických sítí a ukazují na kognitivní nedostatky u bipolárních pacientů. Další metody dokazují narušení kognitivních funkcí včetně senzomotorického zpracovávání a také dysregulaci rovnováhy v aktivitě sympatických a parasympatických nervů. Rozdíly v některých fyziologických dějích jsou pozorovány mezi I. a II. typem bipolární poruchy a také v genderovém rozdělení pacientů. Poznatky o fyziologických procesech v rámci bipolární poruchy by se daly využít v léčbě či terapii bipolární poruchy, včetně biofeedbacku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Management pacientů s diagnózou bipolární afektivní porucha
Fixová, Pavlína ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Pirožek, Petr (oponent)
Cílem bakalářské práce je přiblížení často podceňovaného psychického onemocnění - bipolární afektivní poruchy. Podstatou onemocnění jsou prudké změny nálad doprovázené výrazně intenzivními projevy emocí. Vzhledem k příčinám a projevům se jedná o onemocnění se složitou diagnostikou a následnou léčbou. Bipolární afektivní poruchu není možné vyléčit, lze pouze stabilizovat její projevy. Opodstatněně je řazena mezi jedny z finančně nejnákladnějších onemocnění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.